Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Samen i mig!

Publicerad 2019-10-18 16:48:53 i Allmänt, Djur och natur, Familjeliv, Jakt med Dan nybörjaren!, Leva med ryggvärk!,

(null)
Leibolmai, samernas jakt och skogsgud.

Jag har på senare tid känt att jag måste hedra mitt samiska arv jag bär på, kommen från min morfars sida.
Eftersom jag alltid älskat allt vad djur och natur innebär samt att jag på äldre dar börjat jaga så föll valet på en tatuering föreställande samernas jakt-och skogsgud LEIBOLMAI. Känns fantastiskt faktiskt, dä ä ba pådä visää!

Där det finns barn, finns det hur som helst ingen riktig
fattigdom! /Martin Andersen Nexö

dan

Kommentarer

Postat av: FSHD Daniel

Publicerad 2019-10-18 16:58:55

Häftig tatuering. Roligt att värna om sin historia :)

Svar: Tack så mycket FSHD Daniel! Ja du det känns bra!!!👍🏽🤘🏽
dajo57

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela