Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

"Hempizza"

Publicerad 2009-04-16 12:29:18 i Mat,

På onsdagar så jobbar Ingela sent, i detta fall till 17.30. Jag hade lovat att stå för middagen, men glömde bort tid och rum när jag satt och jobbade med min C-uppsats. Jag skulle fixa Pizza, inte direkt någon "finmiddag" men så blev det. Det hör ju till vett och etikett att maten skulle vara klar när hon kom hem. Strax innan hon dök upp så kom jag igång med degen till Pizzans botten, som tar ca 60 minuter att jäsa, allvarlig tidsbrist alltså. Men snäll som Ingela är så fann hon sig i det hela och följdaktligen fick hon avnjuta middagen först efter klockan 19.00. Vilken pinsam miss Dan!!! Trots missen blev Pizzan god och så här var det och blev det!!!


Jag tog vad som fanns till ingredienser, champinjoner, rökt skinka, cheddarost, oliver, paprika och vitlök. Degreceptet tog jag ur en kokbok, dock ersatte jag nästan hälften av Vetemjölet med Grahamsmjöl. Som Pizzasås strök jag botten med tomatpure och olivolja! Varför är champinjonerna i stekpannan tro? Jo enbart för att "fräsa" bort allt vatten i dem!


Färdig för ugnen!


Smaskigt nygräddad efter ca 15 minuter i ugnen, i en temperatur av 225 grader.


Pizzan är färdig att äta! Väl dekorerad med massor av oregano. Varsågod Ingela!!!!


Doften av god mat betyder harmoni i hemmet. Det är värme, glädje och erotik.  /Jeanne Moreau

dan

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-04-16 17:30:09

Men gu så gott det där såg ut Dan! Du verkar ju va en riktig fena på mat!

/Kram Maran

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela