Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Ledig "etta" och Råddjur!

Publicerad 2009-04-15 13:45:37 i Djur och natur,

Var ut en sväng med Gibson. Stötte på en hel massa lediga "lägenheter", då enbart ettor. Man kan ju undra varför alla svamlar om bostadsbrist! Trots det så tycker jag ändå att vi gott kan bygga lite fler "ettor", för många av de jag såg var inte mycket att bo i. Kolla själv!!!


Lite renovering av ytterdörren erfodras. För övrigt är det bara att flytta in. Låg hyra, lågt underhåll!


Denna "etta" bör man byta golv på, innan man flyttar in. Hyran är som ni förstår mikroskopiskt låg!


När jag var på väg hem från holkkoll så stötta jag och "Gibbe" på tre stycken Rådjur. Gibson ville helst sätta av efter de eftertraktade djuren, men se det fick han inte. Det är förbjudet att låta hundar jaga vilt, förutom vid jakten. Dessutom så är det faktiskt koppeltvång på våra hundar numera! Men jagar man inte med gevär så kan man ju jaga med kameran, kolla själva!


Två vackra Rådjur sprang framför oss.


Den tredje hoppade fram så lätt och graciöst, vackra djur är det!


För att komma till källan måste man simma mot strömmen.    /Stanislaw Jerzy Lec

dan




Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-04-15 15:45:56

Kikade in, säger hej och önskar dig en fortsatt trevlig dag!



Passar också på att önska dig välkommen till mitt kryp-in:

http://www.metrobloggen.se/offer



Där skriver jag för att överleva vardagen, för att finna vägen tillbaka till ett lyckligt liv efter våldtäkten.



Finns intresset går det att, via bloglovin, prenumerera på min blogg - vilket verkligen uppskattas!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela