Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Nu är de framme!

Publicerad 2009-04-07 16:41:57 i Djur och natur,

Tisdagen den 7 april 2009

Nu är huggormarna i vårt område ute och solar sig igen efter en lång vinter. Så jag hoppas att jag får tillfälle att fota några under påsklovet! I väntan på det så får jag nöja mig med några gamla "Huggisbilder"! Kan ni urskilja Huggormen på den övre av de två bilderna?


Huggorm fotad bland gammal ljung, våren 2007. Var på bilden syns den?


Där har vi den. En vacker Huggormshane!


Män bygger broar och lägger järnvägar över öknar, och ändå kan de framgångsrikt hävda att konsten att sy i en knapp överstiger deras förmåga!   /Heywood Broun


dan

Kommentarer

Postat av: Peter Sundelin

Publicerad 2009-04-07 21:17:04

Tjena!! Roligt att dom börjar röra på sig!! Får man möjligen hänga med nån gång i påsklovsveckans utflykter i ormskogen?

/Peter

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela