Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Sanningen bakom "kattfällan"!

Publicerad 2009-04-05 14:06:27 i Våra Husdjur,

Söndagen den 5 april 2009

Min svåger ifrågasatte bilden på vår katt i "Kattfällan" för några veckor sen. Han trodde inte att Athos självförvållat hade blivit instängd i trådkorgen. Så här gick det egentligen till:


Jag hade lagt korgen på golvet och gått ner i källaren. När jag kom upp så hade Athos på något oförklarligt sätt lyckat få korgen över sig. Det var jag ju tvungen att föreviga, såsom bilden visar.


Jag kunde då inte låta bli att tippa över korgen så att Athos blev "fast" i den. Där satt han lungt och fridfullt utan några som helst tecken på att vilja komma därifrån. 

Så Bertil visst hade du rätt när du ifrågasatte om Athos själv hade försatt sig i den fångades situation. Men man kan ju lite försiktigt påstå att han desförinnan var liksom lite halvinne!!!


Jag hade hört att det skulle vara svårt med katter och dressyr. Det är det inte alls. Min dresserade mig på två dagar!   /Bill Dana

dan

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela