Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Blåbärsplock!!!

Publicerad 2009-08-04 12:11:53 i Familjeliv,

I söndags så passade vi på att plocka lite blåbär så att Ida och Samuel skulle få med sig lite sylt hem. Bärplockning och svampplockning fungerar riktigt bra för mig trots mina smärtor i ryggen. Det gäller bara att jag inte slarvar utan går ner på knä när jag plockar. Skulle jag stå böjd, vilket jag för övrigt inte kan, så kan jag nog inte ta mig hem så lätt sen och blir förmodligen sängliggande efter några timmar. Att jag fixar bär- eller svampplockning lovar gott inför svampsäsongen, för jag formligen älskar att plocka svamp. Jag återkommer med ett svamprepotage senare under hösten!!


Jag gillar att plocka bär, blåbär framförallt. Lingon funkar inte så bra då jag är röd- grönfärgblind!


Frugan med bärplockaren i högsta hugg!!


Gibson gillar att själv plocka och käka bär! Främst då blåbär och hallon!!


En överlycklig dotter över att vi har plockat ca 6 liter blåbär!! Ett synligt resultat av blåbärsrensning, blåa fingrar!!!


"På TV visar de dig hur tvättmedel tar bort blodfläckar hur lätt som helst. Jag tror att om du har
en T-shirt med blodfläckar överallt så är inte tvätten ditt största problem."  /
 Jerry Seinfeld

dan

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela