Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Kvällsvandring!

Publicerad 2009-08-24 21:05:22 i Djur och natur,

Att gå ut en ljum sensommarkväll när det börjar mörkna och solen just gått ner, jamen rackarns också, finns det något skönare! Det är skönt för precis alla sinnen! Samtidigt så ger den stillhet som breder ut sig inför natten, en rejäl dos med lugn, ro och harmoni. Så är det så för mig i alla fall! Tog några bilder en kväll då jag var ute med Gibson på hans kvällsrastning.

 
Vy ner mot Lomsjön. Solen har nästan gått ner och det har börjat mörkna.

Solen har snart gått och lagt sig! Nu rycker mörkret allt närmare! Ser ni svanarna till vänster som två vita prickar? Det är de två som jag iakttagit och rapporterat om här på bloggen. De två ungarna är för små för att synas!


Nu har solen gått ner helt och hållet! Att det fortfarande ser ut som om solen är uppe beror på att soljuset reflekteras i molnen! Dax för mig och Gibson att bege sig hemmåt medan man ser någorlunda bra vart man sätter fötterna.


En frisk kropp är själens gästrum, en sjuk dess fängelse!     / Francis Bacon

dan

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela