Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Längtar till vintern!

Publicerad 2009-08-15 19:42:18 i Humor,

Jag är en höst och vintermänniska! jag riktigt längtar efter höstens färger och "höga" luft. Regniga och slaskiga oktober och november är också härlig! Tänk att få sitta framför brasan och läsa en god bok, dricka lite cola och njuta! Dessutom så står julens frid bakom knuten och väntar. Men framförallt längtar jag till vinter och snö. Det är oöverträffligt med en solig dag i skogen med snö på träden. Samtidigt så säger tvillingen i mig att våren och sommaren är helt underbara årstider det också! Hur ska du ha det nu Dan?? Det jag bara försöker att säga är att det är underbart med de årstidsväxlingar vi har i Norden. Man hittar alltid något skönt och vacker i varje årstid, i varje fall jag. Men hur det än är så har vinter en tjusning som alla på sydligare breddgrader går miste om.

Här kommer några bilder som får er kanske att längta till vintern!?


Hej mitt vinterland nu är jag här!!!


Månen vandrar sin tysta ban, snön lyser vit på fur och gran, ....


Jamen vad ska man säga, stackars Ingela kanske?

Kolla in Kommissarie Morse klocka 21.00 på kanal nio, dä é kanon dä!

Hösten vidgar horisonten. Man ser längre mellan de nakna träden
än mellan de tunga bladmassorna.
   / Bo Bergman

dan

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela