Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Att kunna dammsuga!

Publicerad 2009-12-16 14:39:36 i Hälsa och friskvård,


Alla kan väl dammsuga!!?? För min del så har jag inte orkat dammsuga här hemma under de senaste tre veckorna! Det känns förbaskat tråkigt och pinsamt att inte ens kunna hjälpa till att hålla rent här hemma. Framförallt när man är hemma hela dagarna medan frun är på "dagis" och jobbar och sliter. Därför känns det så hiiiiiimlaaa skönt att jag nu har fixat det idag! Jag delade upp dammsugningen på varje rum och lade mig att vila däremellan. Jag blev så himla glad när det var gjort så det kom faktiskt en tår, glädjetår så klart! Det låter kanske fånigt, men har man provat på att vara handikappad på grund av värk så vet man nog vad jag pratar om. Att få känna att man gör nytta istället för att känna sig som en belastning går inte att beskriva. Jag vet att ingen i min omgivning ser mig som en belastning, men ändå känslan finns där! Så nu när jag i början av februari blir utföräkrad från "kassan" så vet jag vad jag måste göra. Jag får jag ringa upp min chef och informer henne om att jag ska börja jobba, på heltid dessutom. Jag får helt enkelt dela upp lektionerna i fyra delar och vila en halvtimme mellan varje del!!! Skulle nog uppskattas av eleverna, men skulle vi hinna med det som ska göras? Näää tror inte det!!

Här kommer slutligen ett citat som vekar vara myntat av den borgerliga Alliansen, vår regering alltså!!!

Om det är så hälsosamt att jobba, låt de sjuka göra det!   /Okänd

dan

Kommentarer

Postat av: Maran

Publicerad 2009-12-16 16:34:55

Hej Dan!

Jaa du, det ska tydligen inte bara vara plågsamt på ett sätt, för är man sjuk så ska man plågas lite extra verkar det som. Sekundärt på sjukdomen kommer ju rädslan för att bli utförsäkrad + den sk. "belastningskänslan" + sorg över att inte klara vissa saker längre + sämre ekonomi + övrig oro = massor! Det här svider långt mer än att gå till tandläkarn (obehag + dyrt = 2).



Vi får verkligen hoppas på att det kommer en ändring på idiotreglerna snart! Sen så hoppas jag att du blir bra/bättre snart oxå!



Kram å hälsa!

/Maran

PS: Jag hänger med i din blogg varje dag =c)



Postat av: Dan Jonsson

Publicerad 2009-12-16 18:07:03

Hej marianne!



Tack för omtanken!!! Det värmer en gammal man att veta att det finns de därute som tänker på en!!



mvh/dan

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela