Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Eld i håret!

Publicerad 2009-12-12 21:08:13 i Familjeliv,

I morgon så är det både den tredje Advent och Lucia på en och samma dag!!! Kanske några av er har tur och blir lussade fram på morgonkvisten. Med pepparkakor och lussebullar kanske han eller hon står där  vid sängen och sprider ljus och glädje. För er som har minderåriga barn kanske de vill lussa för er, hoppas på det! Det är sånt som barn kommer att minnas för hela livet, vuxna med för den delen. Men tänk er mig som lucia med MODO-tröja och ljus i hår, underbart och ett fantastiskt minne för livet för min fru!


Underbar Lucia eller hur?


Solen orkar nästan inte ta sig över trädtopparna den här årstiden. Men snart vänder det, det lovar jag. Som synes kan man skönja lite snö, så pass att det är lite vitt på backen. Vi får hoppas på mer så att vi får en riktig snöig och alldeles underbar jul!!!!

Det bästa i livet är det oförutsedda- för då finns inga förväntningar.  /Eli Khamarov

PS   Åsså vann MODO ikväll mot Luleå på bortaplan med 2 -1, starkt grabbar!!!!!   DS

dan

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela