Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Istid!

Publicerad 2009-12-04 15:16:38 i Djur och natur,

Gibson och jag var ut en liten sväng på Lomsjön idag! Härligt att kunna gå på isen efter strandkanten. Med all säkerhet så håller nog isen längre ut åxå, men varför chansa? Vi gick ut rätt sent vilket medförde att det hann mörkna innan vi gick hem,  det blev så där murrigt mysigt! Vad murrmys är får ni försöka lista ut själva för jag vet inte riktigt hur jag ska förklara uttrycket. Så här hade vi det!


Kolla först om isen håller!


Bäst att hålla sig nära stranden!


Full fart mot Husse!


Får jag springa iväg nu!


Vad var det där? Det prasslade där borta Husse! Ett Rådjur förmodligen!


Som ni ser så är alltid MODO med! Denna gång på huvve!!! Hoppas nu inte jag promenerade för långt idag eftersom jag gick fastän smärta. Men det märker jag nog i morgon när jag ska ta mig ur sängen!!

Nu är det helg igen och snart är det Jul och Nyår, härligt! Var en sväng till skolan (jobbet) för att lämna mitt nya sjukintyg. Jag är nu sjukskriven fram till den sista mars 2010. Förmodligen så är jag opererad innan dess, men det blir visst lång återhämtning sen och jag är nog inte fullt ut tillbaka förrän terminsstarten hösten 2010. Men som sagt det var så himla kul att få åka och träffa mina arbetskamraterna och alla elever! Jag längtar nästan outhärdligt mycket på att få börja jobba igen. Oj oj oj vad jag kommer att uppskatta ett liv som frisk! Jag kommer defenetivt inte att klaga för småsaker i framtiden. Nej, lev och var glad medan man kan, man vet aldrig något om morgondagen. 

Fredag, ja just det!!! Se till att ha det lite mysigt nu. Köp lite god mat, lite snacks och godis. Tänd en massa ljus och njut av ledigheten. Vad ni nu än gör så glöm inte bort att vara snälla med varandra! Bjud till lite! Sätt lite krydda på tillvaron! Hur skulle jag själv vilja ha det? Tänk så!!!

Ingen lyckas över sina vildaste förhoppningar om han inte börjar med
vilda förhoppningar.
/Ralph Charell

dan

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela