Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

En hyllning till kvinnan!

Publicerad 2009-02-15 13:00:08 i Djur och natur,

Söndag 15 februari 2009

Det är kvinnan som gör det! Vad vore livet utan dessa fantastiska kvinnor? Torftigt och väldigt enahanda, vill jag påstå. Dessutom så skulle inte Sverige få någon guldmedalj i skidskytte-VM denna dag! Därför viger jag en del av dagens blogg för Helena Jonsson. Ett stort GRATTIS Helena!!!


Al Pacino har spelat med i en bra film som heter "En kvinnas doft". Nu vet jag vad ni kvinnor doftar! Jo, GULD!!!


Nu till något helt annat. Snart är det dax för dessa fantastiska Huggormar  att komma fram här uppe i Norrland. Jag respekterar att det finns de som ogillar ormar och då framförallt giftormar. Men för er ormdiggare så är det bara att ge sig ut i vårsolen och leta orm. För oss häruppe så dröjer det nog några veckor till. Ni som inte gillar att se ormar på bild, bör sluta här och inte scrolla ner mer. Men för er ormfantaster vill jag bjuda på några Huggormsbilder från tidigare vårar.


En underbar syn för en ormfantast. Tre ormar i samma blickfång, 2 vuxna och en unge!! Ser ni den lilla?


Då jag är på huggormsspaning så är jag utrustad med kamera, fika, "ormtång" samt liten plastbox. Lägg märke till de två "huggisarna" som ligger i plastboxen. De släpptes givetvis efter att de blivit fotade.


En liten fjolårsunge. Men jag rekommenderar er att inte ta upp en huggorm i handen som jag gör här. För det första så är jag van att handskas med huggormar. Men för det andra så kan en orm bita oavsett om den ser snäll eller lugn ut, trots vana. Så det jag gör här är inte bara dumt utan korkat!


I morgon måndag så börjar en ny fantastisk vecka med nya möjligheter, det gäller bara att se dem!!!

dan

Kommentarer

Postat av: idn

Publicerad 2009-02-16 09:17:48

pappa, du är cool :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela