Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Gibson och kråkan

Publicerad 2009-02-10 15:41:27 i Våra Husdjur,

Tisdag 10 februari 2009


En dag på senhösten 2007, närmare bestämt den 10 oktober, var jag och Gibson ute på promenad. Det var under den första tiden som jag var sjukskriven, då 100%. När vi gick där i skogen i Nordanås så låg det en död kråka mitt på stigen. Hur den hamnat där vet jag inte, det är det nog bara kråkan själv som vet. Hur gick då mötet för Gibson? Jo riktigt bra! Han var lite fundersam och försiktig i början men ganska snart ville han busa med den döda kråkan. Men jag ville inte väcka hans jaktinstinkter till liv och sen vet man ju inte vad den kråkan råkat ut för, gifter eller? Så något bus fick det inte bli!

Sen Gibson visat mig och framförallt sig själv att han tordes konfrontera den döde så gick vi därifrån. Innan vi gick så slängde jag kråkan en bit från stigen att bli föda åt asätande djur och insekter. Här är bilderna på Gibsons möte med den döda kråkan!!



Vad kan det här vara?


Det här verkar inte så farligt husse, eller hur?


Kanske ska jag kolla från den här sidan?



Den luktar ju rentav gott !!!


Husse! Ska vi inte ta med den hem så att jag och min kattpolare Athos får leka med den?
 
Dan och Gibson

Kommentarer

Postat av: Ida D

Publicerad 2009-02-10 20:31:32

Vad söt Gibson är :D

Vi hittade en död tjäder en gång i somras, det var lite läskigt. Då var Alma ganska nyfiken.

Postat av: Berra & Mådan

Publicerad 2009-02-10 22:29:34

Hur gammal är egentligen Gibson? Var Gibson och du verkligen ute och promenerade på senhösten 1997?

Ja, tänk vad tiden går fort ibland...

Vi gillar din blogg, trots allt!!!

Postat av: minos

Publicerad 2009-02-11 00:09:29

pappsen.. nu har du väl ändå blivit gaggig? :) du har tagit fel på tio år, ändra 1997 till 2007 så blir allt bra igen ska du se :)



vilka söta bilder förresten!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela