Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Min första kyss!

Publicerad 2009-02-17 13:25:25 i Funderationer!,

Det kan vara skoj att titta på film emellanåt, men ligga timme efter timme är inte skoj. Så emellanåt så ligger jag i sängen och läser eller ligger bara och tittar i taket och funderar.  När jag ligger och funderar så återkommer roliga episoder ur mitt liv, i mina tankar. Visst finns det mindre roliga händelser att komma ihåg, men de roliga är ju så mycket "sötare" att suga på, om ni förstår vad jag menar. Händelsen som dök upp i mina tankar denna morgon, hände när jag var 12 år. Det var den där magiska kvällen då jag fick vara med om min första kyss. 
 
Jag gick i femman och vi hade fixat en klassfest i Själevadsgården. Jag gick på "Kyrkrotens skola" i Själevad, som det hette på den tiden. Det var popcorn, dricka, godis och musik och då framförallt med Creedens Clearwater Revival. Vi dansade. Oj vad vi dansade, både tryckare och någon form av primitiv discodans, var på dagens meny. Mitt i låten "Kärleken kommer genom fönstret" med Janne Önnerud, befann jag mig i en soffa tillsammans med Cathrine, vi va ihop.

Av någon outgrundlig anledning skulle vi pussas. Hjärtat dunkade, jag svettades och känslan av flykt hopade sig i min bröstkorg. Helt plötsligt blev det bara! Min mun mot hennes, smack etc, ja ni vet. Det svartnade mer eller mindre för mina ögon. Det var så himla bra! Vi kysstes i en smäktande "Långtradare"! Långtradare, jamen i dessa sammanhang betyder det faktiskt en lång kyss! Visste ni inte det? Det var så himla trevligt det som hände, känslan finns kvar. Men jag har också en annan liten "krypande" känsla kvar. När en "långtradare" börjar närma sig 15 minuter så spritter det i en 12-åring. När det sen tog 23 minuter, ja då va ja less! Man lär sig ju alltid ett och annat i livets hårda skola, så sedan den dagen har mina "långtradare" blivit mer normala och liknar mer en "Volvo-duett"!!


Visst kan man bli less av det som är "gött". Det får inte bli för mycket av det goda för då svalnar längtandet inom oss. Livet är nog planerat så att lagom är bäst, det är ju så himla svenskt.


Säga vad man vill, men minnen är ibland söta att suga på. Men kom ihåg att det finns andra droppar också, en del sura och en del beska. Personligen tror att en blandning av dom alla är det bästa."



En hund eller kattkyss är ju inte direkt en "långtradare" snarare något blött"!


Vi är verkliga vänner vi!!! Syns inte det?

Ljudet av en kyss hörs inte lika högt som skottet från en kanon, men
ekot varar mycket längre!
  /Oliver Wendell Holmes


dan

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela