Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Ögonblick!

Publicerad 2009-02-22 15:50:20 i Foto,

Söndag 22 februari 2009

Ibland har man turen att fånga ögonblicksbilder. Just i ett skeede, just då det händer. Detta är vanligt när det gäller sportbilder eller när man fotar barn som leker. För det mesta så handlar det om rena turen att man lyckas fånga ögonblick. En fördel då man ska fota denna typ av bilder är att kameran är utrustad med sekvensbildtagning, dvs när man kan ta flera bilder per sekund. Jag har inte fått chansen att fånga så många ögonblicksbilder men några har det blivit. De jag visar är fåglar i olika situationer som vid flykt eller bara att man lyckas "frysa" någon snabb liten fågel, samt några andra små djur. Titta på bilderna så förstår ni nog vad jag menar.


Ett Gräsandspar just på väg att flyga iväg.


Gräsandshanen från förra bilden i flykten.


En fiskmås på lätta vingar.


Liljebaggar som precis ska till och para sig.


Här fångade jag en Tjursnok (ej giftig) på bild ljust när den hugger mot kameran.


Nu är det inte mycket som talar för att MODO ska gå till slutspel. Hoppas bara att de slipper bli indragna i kvalspel! Vi vet ju av erfarenhet att det gå hur som helst i ett nervöst kval. För inte vill vi väl se MODO matcha Sundsvall nästa år. NÄÄÄ hemska tanke!!!

dan

Kommentarer

Postat av: Kristoffer

Publicerad 2009-02-23 10:27:21

Nästan så att jag önskar att Modo halkar ner till 11:e plats och måste kämpa i Kvalserien. Man måste ju faktiskt spela hockey för att förtjäna en plats i Elitserien. Upp till bevis!

Postat av: Therese

Publicerad 2009-02-23 18:04:53

Otroligt grymma bilder du tar Dan!!:)

Postat av: sinna

Publicerad 2009-09-24 21:02:27

har du en orm? :O

läskigt isåfall :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela