Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Pärlödla!

Publicerad 2009-02-08 17:21:07 i Våra Husdjur,

Söndag 8 februari 2009

I dag är ryggen riktig "grisigt" elak! Jag kan inte förstå vad jag har gjort för ont i mitt liv som måste ha det så här? Men nog med självömkan nu.

Alla som känner mig vet att jag mer eller mindre älskar kräldjur! Jag har haft det intresset sedan jag som sjuåring fick se min första Huggorm. Det var det vackraste jag sett men samtidigt väldigt respektingivande. Sedan tog det ett antal år innan mitt tjat och gnat gjorde det möjligt att få köpa mitt första kräldjur. Min far var ingen anhängare av dessa djur, förstår ni. Jag var 13 år då. Det var en liten Murödla på ca 12-16 cm inklusive svans, otroligt vacker. Nästa kräldjur var en Pärlödlehanne med en imponerande längd av 40 cm med svans! Det är Europas största ödla och förmodligen den vackraste. För några år sedan fick jag åter möjligheten att äga en Pärlödla. Då en hona på omkring 25 cm, med svans. Tyvärr så blev hon sjuk efter ett halvår men jag hann fota henne och tänker nu visa hur hon såg ut. Håll till godo!


Här har hon precis dödat en musunge till kvällsvard


Smaskigt värre!


Det gäller att hålla sig ren om munnen, fastän jag bara är en ödla.

dan

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela