Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Stjärna för en natt!

Publicerad 2009-01-17 14:35:52 i Musik & dans,

Lördag 17 januari 2009

I natt så drömde jag att jag var sångare i ett band och sjöng bland annat Queens "Killer Queen" och "The Great Pretender"! Jag var så fruktansvärt bra och publiken var helt i extas!! Konstig dröm!

Det är nog bara så att jag gärna vill stå i centrum, vara hyllad och älskad!!! Och vem vill inte det???  I det fallet är jag en kluven man. Den ena halvan vill vara störst och bäst, känd och hyllad, medan den andra delen är återhållsam, undvikande och lite bohemisk. Jag är ju "Tvilling" och det stjärntecknet är ju endera + eller -, svart eller vit och ingenting mittemellan. Här har ni i alla fall han som gör dessa låtar så lysande så att man får ståpäls, kolla in:

Freddie Mercury i Killer Queen.

http://www.youtube.com/watch?v=1__KQZvoBpc

Eller i " The great pretender".

http://www.youtube.com/watch?v=ZbIcfFD30Ms



Helt underbara framföranden, eller hur? Men ärligt talat så räcker det för mig att få vara stjärna på natten i mina drömmar. Allt det elände som följer med dessa stjärnor kan jag gott vara utan. Sen kan det ju faktiskt vara så att man i sin vanliga vardag kanske påverkar någon positivt och då får man ju en liten, om än så liten, släng av stjärnstoft över sig. Det kan vi alla få, bara vi anstränger oss att göra så gott vi kan och låter hjärtat och magkänslan styra våra förehavanden! 

Puss på er!/dan

Kommentarer

Postat av: idn

Publicerad 2009-01-18 14:25:29

och dotra din ärvde dina + & - egenskaper liksom stjärntecknet. :)

Postat av: Maria

Publicerad 2009-02-03 23:12:02

Jag tror helt klart att du "har what it takes to be a star". Du har bara inte "kommit ut" än...

Postat av: Maria

Publicerad 2009-02-03 23:17:33

Det där lät lite konstigt... jag menar bara att du inte har utvecklats klart som stjärna än... eller, ja du fattar va!?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela