Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Vad skulle jag göra utan min kära SYM!!!

Publicerad 2009-01-21 15:19:57 i Humor,

Onsdag 21 januari 2009

Vilken tur att jag köpte mig en EU-moppe (vespa) i somras! Tack vare den så tar jag mig till jobbet varje dag. Trots mina ryggproblem så underlättar det att köra moppe. Dessutom så har min fru längre till jobbet än jag, så hon får ta bilen!
 
Varför underlättar det för min rygg att ta moppen istället för bilen? Jo, den är lättare att sätta sig på än att krypa in i en bil med mina "långa" ben, jag menar med min onda rygg. Den är lättare att "hoppa" av än att ta sig ur bilen. Dessutom så behöver jag inte skrapa rutor, fixa med motorvärmare eller stå i köer e.t.c. Det finns många fördelar. Fler gamla gubbar som jag, borde köra moppe helt enkelt. 

Jag ska nu visa upp min lilla skatt! En exeptionellt bra "moppe" som har allt man önskar. Helt enkelt den bästa av dom alla!!! Nu har den ju inte riktigt allt då Nicklas, en av mina elever, dagligen tjatar om att det saknas effektrör, större munstycke och insug. Detta skulle, enligt honom, göra moppen mycket mycket bättre och snabbare. Jag tror att han tjatar mest för att han vill sälja dessa grejer till mig, så han blir av med dem.

Nu vill jag ju inte trimma min "PÄRLA" men frågade ändå hur fort moppen skulle gå. Sådär en 70 - 80 km/h svarade han. Jag förklade för honom att eftersom det är olagligt så vill jag inte. Han menade då att om jag som lärare kör trimmat så skulle jag bli ett helgon för grabbarna på skolan. Jag frågade då vad han tror skulle hända om jag åkte fast här utanför skolan för trimmning. Då skulle du bli en IKON Dan!!!!!  Nu vill jag ju ogärna både få en massa böter och mista mitt jobb, så det får bli otrimmat även i fortsättningen. Jag hoppas dock att jag ska kunna påverka mina elever positivt utan att ta till kriminella "tjyvknep"!!




Kolla in "PÄRLAN"!!!!

dan

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2009-01-22 12:04:38

Hej på dig du käre "morbror".Syrran tipsade mig om att du hade en blogg ,så jag tänkte jag måste bara titta in.Kolla på en galen morbror med tandpetare i näsan!! såå bra.Först vill jag bara säga vilka underbara naturbilder du fotat,(ja inte moppen alltså...).Du och jag är tydligen mer lika än vad jag trott.(hihi)Du vill som jag hitta det där i naturen som bara värmer liksom.Jag lade själv ut bilder på min blogg från vårt besök på Högbonden.Underbart vackert.

Sköt om dig och din fam.

Kramar Linda

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela