Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Välkommen till min blogg!

Publicerad 2009-01-04 13:45:08 i Allmänt,

2009-01-04


Mitt namn är Dan Jonsson och jag bor i ett litet samhälle som heter Kroksta och ligger strax väster om Örnsköldsvik i Ångermanland.


Jag är född 1957 och tillbringade min barndom i Själevad ett stenkast (ca 2 km) från där jag nu bor. Jag är gift och har två utflugna barn, 25 och 22 år. Jag bor i en villa och trivs fantastiskt bra!


Mina intressen är Historia, Djur och Natur samt naturfotografering. Jag är speciellt intresserad av reptiler och har just i min ägo Kungsboaormar, Gröna trädpyton samt två Majsormar. Jag har under årens lopp haft en hel massa andra reptiler, men tänker inte räkna upp dessa här.


Jag är utbildad lärare i Ma/NO och jobbar på Ängetskolan som är en år F-9 skola. Då det bara är ca 1, 5 km till skolan så brukar jag köra min EU-moppe eller cykla till jobbet. Jag arbetar med elever från åk 6 till åk 9. Just nu är jag klassföreståndare för en nia. Jag trivs oerhört bra med mitt arbete och skulle nog ha svårt att tänka mig något annat jobb. Tidigare arbetade jag i 12 år som ingenjör på Hägglunds och var med att testa fram Bandvagnar och Stridsfordon 90. Jag sade upp mig från Hägglunds 1994 och började utbilda mig till lärare. Jag har sedan 1998 arbetat som lärare och har aldrig ångrat mitt byte av inriktning. Jag har ända sedan utgången av gymnasiet närt en dröm att få arbeta med ungdomar och då helst som lärare. Lärarjobbet finner jag inspirerande och utvecklande. Det ger väldigt mycket att ikläda sig lärarrollen, men det är också ett mycket krävande jobb som många gånger suger kraften ur en.


Den här BLOGGEN kommer att handla om mina intressen och min roll som lärare. Jag hoppas kunna inspirera någon eller några som har samma intressen som jag!!!

Här är jag och min hund som är en Borderterrier och heter Gibson.

Jag och min Borderterrier Gibson

dan  

Kommentarer

Postat av: minos

Publicerad 2009-01-05 12:34:59

Härligt pappa, ser att du fixat lite länkar och arkivrubriker. Hör bara av dej om du behöver hjälp! Nu ska vi åka och handla! Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela