Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Gotländska Trollsländor!

Publicerad 2009-07-19 13:37:41 i Djur och natur,

Jamen nu är jag där igen, dessa trollsländor! Jag kan bara inte låta bli att visa er dessa vackra som jag fotade på Gotland. Det är något speciellt med dessa insekter som funnits i olika former ända sedan dinosariernas tid. Det tycker jag i alla fall! Kolla in!


Denna vackra Trollslända flög omkring på norra Gotland vid något som kallas för Blå lagunen! Om någon som ser denna bild och vet vad det är för art av trollslända så vore jag tacksam om ni skriver en kommentar om det!!


Samma Trollslända som ovan. Vilken art det är vet jag inte i dagsläget men återkommer med det!


Hona av Blodröd ängstrollslända (Sympetrum sanguineum). Fotad i Bunge på norra Gotland nära Fårösund. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela