Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Grodan Boll gömmer sig!

Publicerad 2009-07-26 13:30:51 i Djur och natur,

För några veckor sedan var jag upp til Svarttjärn i Själevad, strax väster om Örnsköldsvik. Mitt ärende var att fota lite trollsländor. När jag gick där på stigen runt tjärnen så hoppade plötsligt  en groda framför mig och ner i vattnet. Jag satte mig en stund och väntade. Efter några minuter fick jag se ett litet huvud sticka upp ur vattenytan bland lite vass och mossa. Jag insåg att Grodan Boll trodde att han inte syntes, men se det gjorde han och så här såg det ut!!



Grodan Boll som U-båt! På spaning efter mat eller fiender!!


Vanlig groda (Rana temporaria). Läs om den HÄR!


"Det tog mig femton år att upptäcka att jag inte hade någon författartalang, men då var det försent
att sluta för då var jag redan berömd."
   / Robert Benchley

dan

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela