Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Knipa i knipa!

Publicerad 2009-07-22 19:21:32 i Djur och natur,

Träffade på två unga Knipor idag. De simmade omkring i vassen och käkade gräs och annat de fann på botten. Knipan är en dykand och sålunda duktiga på att dyka, något de gärna använder sig utav när de blir skrämda. Så när jag stod där och fotade så fick de plötsligt syn på mig och "vips" så var de borta. Se här vad som hände!!!


Den unga Knipan simmar i godan ro!


Oj då en människa, bäst att fly! Jag dyker!


Såja nu kan ingen ta mig, räddad!! Läs om andfågeln Knipa HÄR!

Behandla din vän som om han kunde bli din fiende och din fiende som om
han kunde bli din vän.
  /Marcus Tullius Cicero

dan

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela