Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Nu är de gifta!

Publicerad 2009-06-01 20:21:48 i Funderationer!,

Nu har min dotter Ida och hennes Samuel gift sig! Förhållandena var helt sagoligt perfekta. Kanonväder, kanonmat, kanonfest och kanon-allt!!! Ja det blev ett mycket lyckat bröllop!

Hur gick det då för mig och mitt tal till brudparet? Jo det gick faktiskt ganska bra. Men när jag skulle läsa det sista utdraget ur en dikt så råkade jag titta på min dotter och se lyckan i hennes ögon, då brast det! Men det är ju så stort och till dessa fina ord av Nils Ferlin så blir det ju känslosamt, dessutom när det gäller sitt barn som gifter sig!

"Kärleken kommer och kärleken går, ingen kan tyda dess lagar.
Med dig vill jag följa i vinter och vår och all min levnads dagar.
Mitt hjärta är ditt, ditt hjärta är mitt och aldrig jag lämnar det åter.
Min lycka är din, din lycka är min och gråten är min när du gråter."

Nu till några bilder från bröllopet!


En "De Soto" stod och väntade utanför kyrkan! Årsmodell okänt för mig, kanske någon som vet?


Båda ser riktigt nöjda ut, eller hur?


Både nöjda och lyckliga vill jag påstå!


Dax för en rundtur i väntan på middag och bröllopsfest!!!


En verklig vän är en själ i två kroppar!  / Aristoteles

dan

Kommentarer

Postat av: minos

Publicerad 2009-06-01 22:44:21

Ditt tal var helt fantastiskt. Inte ett öga torrt, framförallt inte hos mej. :) Puss & kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela