Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Rösta klokt, nej till EU!

Publicerad 2009-06-07 11:21:32 i Politik,

Som jag ser det så finns det bara två partier som man kan välja i dagens EU-val! För mig är solidaritet och miljö en ledstjärna i tillvaron. Tyvärr så har alla partier utgett sig för att vara ett "miljöparti", så här i valtider. Men synar man dem så finns det bara ett riktigt miljöparti med avseende på kampen mot global miljöförstöring och det är Miljöpartiet! När det gäller solidaritet sätter jag V främst!! Självklart ska vi vara solidariska med varandra! Höj skatten för de som kan betala mer, jag kan gärna betala mer skatt för att gynna skola och omsorg! Vänstern är heller inget dåligt "miljöparti" ska ni veta!!

Som sagt, något av dessa två partier ska du rösta på om du värnar miljö och solidaritet!!

 


Förvisso så skulle detta pati också gå bra med avseende på solidaritet och miljö. Men tyvärr så är de inte lika EU-kritiska!


Jamen vad blir det då för min del då??? Det lutar nog åt det solidariska hållet!!! Att bry sig om varandra och ta hand om varandra ligger mig varmt om hjärtat!! Men å andra sidan gör ju miljön det också!! Nä, det får bli magkänslan jag går på när jag står där bakom skynket!


Demokrati är det samhällssystem i vilket du säger vad du vill och gör som du blir tillsagd.  /Gerald Barry

Människor ljuger aldrig så mycket som efter en jakt, ett krig eller före ett val!  /Otto von Bismarck

dan

Kommentarer

Postat av: bloggare på icedaniel.se

Publicerad 2009-06-07 19:34:46

EU är något som det vanliga folket inte önskat sig, därför skiter många i att rösta !

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela