Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Att reflektera!

Publicerad 2009-03-10 19:15:17 i Funderationer!,

Tisdag 10 mars 2009

Jag tror att vi människor har ett behov av att få reflektera! Sätta sig ner en stund och tänka över ett och annat. Att få chansen att sitta en stund och fundera kring sitt liv och leverne ger ett större perspektiv och får en många gånger att "tänka till". Vi lever i en enormt stressad värld där information formligen sprutar ut från alla håll och kanter. De flesta har dator, TV, radio och mobil förstås. Vart man än vänder sig i samhället så översköljs man av intryck och information. Dessutom så matas vi varje dag med negativa nyheter  från både media och press. Jag tror att det många gånger blir för mycket, det rinner över så att säga.
 
Vi kan dessutom nå varandra vart vi än är. Till och med på toaletten tas mobilen med, har jag förstått. Nä för tusan gå ut i naturen sätt dig på en stubbe eller ett litet berg. Skåda ut över naturen och reflektera. Man kan fundera över vad som egentligen är viktigt här i livet eller bara sitta där och tänka igenom veckans händelser. För mig är reflekterandet ett sätt att koppla av och att koppla bort från den stress som omger mig. Stäng av mobilen eller sätt den åtmintone på ljudlös och njut av tystnaden och utsikten. Men framförallt njut av tiden med dig själv. Nalle Puh beskriver detta fenomen på ett bra sätt då han säger, att han ska gå ut i skogen och sätta sig på en stubbe och lyssna på ingenting. Bra va?! 



Jag tror faktiskt att Gibson reflekterar emellanåt. I varjefall på sitt eget lilla sätt!


Alla djur, utom människan, vet mycket väl att livets huvudsakliga mening är att njuta av det.
/Samuel Baulder



dan

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela