Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Bildtrolleri!

Publicerad 2009-05-04 14:26:23 i Foto,

Är hemma från jobbet idag! Sitter en stund vid datorn efter att jag rättat klassens nationella prov i matematik. Trots att jag är hemma och sjuk så måste jag få göra något, blir knäpp/knäppare annars!! Satt en stund och trixade med en bild på ett huggormshuvud i Paint Shop Pro (PSP). Så här blev det!!


Detta är orginalbilden!


Ser ut som om ormen dricker vatten och en vattendroppe från nosen skapar vågor på vattenytan.


Kaleidoskop heter det visst! Det är grymt snyggt eller fränt, tycker jag! 


Med hjälp av spegelbild och diverse andra inställningar, så har jag skapat en ny art!! Bra namn "Snipig Ögonhuggorm" (Vipera snipus oegonensus), kanske?


Fantasi är viktigare än kunskap". För kunskapen är begränsad, medan fantasin omgärdar hela världen, stimulerar framsteg, och föder utveckling!  /Albert Einstein

dan

Kommentarer

Postat av: ♥ helén

Publicerad 2009-05-04 15:50:37

snygga ;D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela