Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Huggorm så klart!

Publicerad 2009-05-07 19:35:05 i Djur och natur,

Jag ledsnar aldrig på dessa Huggormar!! Tog mig upp till Åsberget idag igen , denna gång med hjälp av min SYM (moppen). Jag behövde inte gå så långt då vilket var perfekt för ryggen. När det gäller ormarna så hittade jag åtta stycken idag. Sju stycken fjolårsungar och en tvååring. De är ju så fina och söta där de ligger bland löven. Notera storleken i jämförelse med löv och annat runt dem, samt snusdosan på en bild!


Liten söt ettårig hona.


Liten tvåårig hane!


Samma tvååring som hugger mot kameran. Det är klart att jag hetsade honom, oprovoserat hugger de aldrig.


Jämför den här lilla ettåringen med snusdosan, liten va?!


Den här lilla ettåringen var minst av alla jag fann. Den var så liten så den nästan inte fanns, hur nu det skulle kunna gå till?

Snart helg, kanon!!! Ikväll så ska Sverige försöka ta sig till semifinal i hockey-VM. Men då gäller det att slå Tjeckien först, vi får hålla tummarna! Det skulle vara så kul om vi får följa VM ännu några dagar, med Sverige att heja på.

Jag har glömt bort att tala om för er att jag ska på operationsavdelningen för utredning av ryggen redan den 20 maj, och inte i juli-september som jag först fick höra. Känner mig lite nervös eftersom de ska gå in och bedöva och greja med några diskar för att fastställa i vilken jag har mest ont. Det ska visst göra rejält ont, sa ryggdoktorn i alla fall. Sen blir det operation någon gång i höst.. Det rör på sig kan man lungt säga, men det är på tiden efter drygt två års lidande!!!

Ibland kan man undra hur dumma vissa människor är! Försöker de verka dumma, eller är de så korkade som de gör sig. Dagens citat är ett lysande exempel på detta!! 

Jag är för dödsstraff, för då lär de sig till nästa gång!  / Britney Spears 

Hej hopp majsnopp!!!

dan

Kommentarer

Postat av: MALIN NILSSON

Publicerad 2009-05-07 19:40:47

Har du testat pepsodent white now ?? Isåfall vad tycker du om tandkrämen ???

Postat av: MALIN NILSSON

Publicerad 2009-05-07 19:41:38

uschen jag gillar verkligen inte ormar :( hehe

Postat av: Agneta Jakobsson

Publicerad 2009-05-07 22:14:37

Hej Dan!

jag gillar dina snälla ormar betydligt bättre än huggormar i det fria.....huvva....

Efter allt strul från sjukhuset och Ankaret......går jag fortfarande och väntar på operation...suck.

Hälsa frun!

Agneta

Postat av: Martin P

Publicerad 2009-05-20 14:35:40

Hej



Är en väldigt orm och naturintresserad person som undrar var detta åsberg, med alla huggormar, ligger? Finns några stycken åsberget här i landet. Hade varit kul att veta.



mvh,

Martin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela