Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Katastrof!

Publicerad 2009-05-02 12:01:07 i Hälsa och friskvård,

Problem med ryggen och få magsjuka samtidigt är ingen succe, det kan jag lova er! Igår kväll kände jag mig inte så där himla pigg. Jag trodde att jag kanske sovit lite dåligt föregående natt, men hur som helst så la jag mig tidigt. Sen vaknade jag vid tolvtiden inatt och mådde så otroligt illa så det var bara att kila iväg på toa och spy! Där kom jag att tillbringa natten fram till femtiden i morse. Efter nattens plåga på toan så tog jag mig på darriga ben tillbaka till sängen. Därifrån så har jag fått rusa iväg sådär en 4 - 6 gånger till toan för att kräkas, eller "kasta upp" bakvägen, så att säga. Ni ska bara veta hur det känns att kräkas när man har ont i ryggen!! Det är som att sticka in en kniv i ryggraden och vrida runt.


Bilden hämtad från Clipart!

Som om inte det vore nog, så har jag feber också!! Hur mycket vet jag inte, då jag provat en sådan där remsa som färgar sig en viss färg om man har febergräns eller feber, ni förstår va! Men alltså en karlakarl som jag med feber, det är ju en katastrof. Är det ingen, som läser denna blogg, som kan verifiera hur otroligt plågsamt och påfrestande det är för oss män att ha feber? Men nu var ju inte febern det värsta denna gång utan kräkreflexens inverkan på ryggen. Det var något så inni H-vete plågsamt så det kan ingen tro, nästan inte ens jag själv!!!



Ha nu en bra lördag och dra inte på er ryggskador, magsjuka eller svininfluensan! Det blir så mycke mycke roligare då!!


Kärlek vid första ögonkastet är den mest utbredda ögonsjukdomen!  / Gino Cervi


dan

Kommentarer

Postat av: minos

Publicerad 2009-05-04 10:21:28

Stackars lilla pappa. Tycker synd om dej, hoppas det är mycket bättre nu! Puss och kram!

Postat av: Maria

Publicerad 2009-05-05 09:45:59

Jag kan inte kommentera mäns förkylningar men...jag vet hur det känns att föda barn. :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela