Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Den första snön!

Publicerad 2009-11-05 19:17:53 i Djur och natur,


Gick ner till stranden mitt på dagen idag. När jag stod där vid Lomsjön så började det snöa, härligt!


Det är samma sak varje år. Trots 52 år i bagaget så blir man lika barnsligt förtjust i den första snön!! Jag tror att det är många som känner likadant!!


Flytbryggan och båten vilar på stranden i väntan på nästa badsommar! Tänk att det är drygt 7 månader till nästa badsäsong, SUCK!!


Men å andra sidan så är det här en härlig tid framöver med snö, advent och många stearinljus!!!


Snön försatte att dala ner i fina mjuka flingor, även på väg hem från sjön. Undra förresten vad man får i julklapp i år? Jag är lika barnsligt förtjust i jul, tomte, Kalle och klappar, som i den första snön!!

Bättre är njutningen som varar ett ögonblick, än sorgen som varar för evigt.  /OscarWilde

dan

Kommentarer

Postat av: Ida D

Publicerad 2009-11-05 20:19:33

iih vilka härliga bilder!

Postat av: Dan Jonsson

Publicerad 2009-11-05 21:20:49

Tack Ida D. Det värmde!!! Hälsa din mor och dina syskon från mig!!! /dan

Postat av: MSE

Publicerad 2009-11-05 21:51:55

Tycker att tiden fram till jul är så stämningsfull. Det känns så roligt att snart få plocka fram adventsstakarna, julstjärnan osv. Helmysigt!!! Att sen få binda julkransar och pyssla med andra julförberedelser ytterligare en stämningsfaktor. Och du, doften av saffransbullar och pepparkakor inte att förglömma...

Ha nu en trevlig resa till Strängnäs, håller tummarna att allt går enligt planerna.

Hej så länge!

Svägerskan

Postat av: Dan Jonsson

Publicerad 2009-11-06 10:46:22

Tycker precis som du!! Fast passa dig för knäcken, det är en lömsk tandläkarfälla!! Men nu ska du ha ett stort tack och en varm kram för att du tänker på mig och mina ryggproblem, det värmer ska du veta!!! dan

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-11-06 23:23:59

Hej! såå fina bilder!

/marionhallon

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela