Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Svininfluensan i seriernas värld!

Publicerad 2009-11-23 14:32:38 i Hälsa och friskvård,

Ringde Strängnäs idag och fick veta att min operation är 3 till i värsta fall 4 månader bort. Eftersom jag står på reservlistan så kanske jag får komma tidigare om det blir ett återbud, trodde jag ja! Nu är det så att min operation är komplicerad och stor och inte något man bara slänger in om det blir ett återbud. Nej ska jag ha chans att komma tidigare så måste det bli ett återbud från någon med liknande status och det är ju knappast troligt!!!

Till hela den här röran hör att jag blir utförsäkrad den 7 februari och måste återgå till mitt jobb eller bli uppsatt på arbetsförmedlingens lista för arbetslösa! Hur sanslöst låter inte det? Bara för att sjukdagarna är slut så ska jag börja jobba, hur sjukt är inte det? Pratade med min handläggare på försäkringskassan och hon bekräftar att så är fallet. Den 7 februari så får jag min egen lilla handläggare på Arbetsförmedlingen, HURRAAAA!!! Nu när jag väntar på operation och knappt kan ta mig ur huset, då blir jag utförsäkrad. Dessutom ska ni veta att min sjuklön är sänkt till 75% av min normala lön sen förra sommaren. Spara pengar, skojar du??? Jag blir egentligen mest förbannad på de som röstade på alliansen för drygt tre år sedan. Dessa oempatiska proffspolitiker som tjänar sanslöst med pengar. Deras politik är till för kapitalismens Hertingar och Grevar, fy faaan säger jag!!! Tror jag ska blogga ett upprop mot orättvisorna i sjukförsäkringen, vad tycker ni??

Måste ändå visa er något roligt åxå, bland all skit!!! Kolla in Nalle Puh och hans kamrater i dessa svininfluensatider!!


Nalle Puh det här trodde jag inte om dig!!

Bilden kan tyckas grym, men speglar egentligen vårt samhälle riktigt bra. Är man sjuk ska man hållas utanför eller helst försvinna. Det är kanske det våra politiker vill, att man försvinner genom ättestupa ? Det blir ju faktiskt billigast så!!!

En människa utan medlidande är den brutalaste människan på jorden.  /Jean-Jacques Rousseau

dan

Kommentarer

Postat av: Amerikanen

Publicerad 2009-11-23 14:50:00

En sak bara i all välmening...borde du inte vara sur på de Socialdemokratiska politiker som styr i Strängsnäs att vänta så länge på operation är ju sjukt.



I Stockholm är nu vårdköerna nästan helt borta efter alliansens styre. I Norrland där S styrt i snart 100 år får över 90 procent vänta på operation i över 90 dagar.



Detta tack vare Vårdvalet.



Inte nog med detta över 800 fler sjukbesök görs varje dag i Stockholm jämfört med innan Alliansen tog över. Detta är, tror man, för att folk tidigare satt och väntade på akuten eller på vårdcentralen och sen gick hem för man inte fick vård.



Det smartaste för ett land borde ju trots allt vara att de som är sjuka får snabb, bra och gratis rehabilitering och sedan återkommer snabbt till arbetet...eller hur?



Jag tycker du skall tänka om och sen skall du veta att Alliansen lagt ett förslag att folk som bor i kommuner som du med vårdköer skall kunna ta sig till en annan kommun och bli opererad snabbare där.



Det är ju så det ska funka tycker inte du?



Hoppas du blir frisk omgående.

Postat av: Dan Jonsson

Publicerad 2009-11-23 15:43:08

Hej du Amerikanen!!!



Visst har du rätt i mycket av det du säger! Men jag skiter fullständig vad eller vem som styrt och ställt tidigare, det är nu jag får vänta på hjälp och blir utförsäkrad. Att bli utförsäkrad utan att kunna jobba är inte bara förnedrande det är smått sadistiskt åxå, och det är Alliansen som bestämt det!! Eller hur?? Det vore en helt annan sak om jag kunde jobba en del men det kan jag ju inte, jag kommer knappt ur sängen. Fram till i höstas jobbade jag halvtid men nu kan jag ju inte och det känns inte bra att bli straffad för det!!! dan

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela