Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Hemma hos Arn!

Publicerad 2009-10-09 19:15:43 i Historia,

Nu är vi i Skövde hos Ida och Samuel! Helt kanon att få träffa dotter och måg efter flera månader! Tyvärr så var det väldigt drygt att åka ner hitt p.g.a min rygg och jag gruvar mig redan för hemresan. Men vad gör man inte för att få träffa dotra sin!! Har eventuellt tänkt att åka förbi och hälsa på lite släkt på väg hem,  men det beror helt på hur ryggen mår!

Vi är ju nu i Arns hemtrakter. Trots att han är en fiktiv person så är detta den plats där han och hans samtida levde och dog. Idag har vi varit till Varnhems klosterkyrka där Arn tillbringade sin uppväxt, allt enligt Jan Guillous bok "Vägen till Jerusalem". Kolla in!!!!


Varnehms klosterkyrka i all sin prakt! Läs om bokserien om Arn HÄR och om filmerna HÄR!


Ett förälskat par med lilla "Gibbe" vid muren frmför klosterkyrkan!!!!

Frågan är inte hur eller om man blir förälskad,
utan vad man tänker  göra med det.
  /Arild Dahl

dan

Ps Glöm inte att gå in och kommentera hur du gör med toabesöket och mobilen, som jag skrev om i det förra inlägget!!! Ds

Kommentarer

Postat av: Bodil

Publicerad 2009-10-09 23:04:15

Ser kallare ut än på Gotland.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela