Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Minipermanent eller minivague, ooops!

Publicerad 2009-10-29 17:11:30 i Familjeliv,

Har hittat två bilder och endast två på mig och mitt hår då jag har minipermanentat mig. Men det är inte vilka bilder som helst!! Ha överseende!!


Midsommarafton 1977 och just fixad i håret av Ingelas syster som är "frissa"! Snyggt? Nej men dansbandslikt!!!


Så här blev det med den Midsommaraftonskvällen för den lockige charmören!! Denna bild skulle kunna användas i avskräckande syfte för att varna för alkoholens påverkan på ungdomar! Kvällen blev helt förstörd, trots miniminivaguen, kan ni förstå varför? Om inte så kan ni fråga min fru, hon va med!!!! Vaför väljer man att visa en sådan här bild? Det sägs ju att man aldrig ska göra saker man inte kan stå för! Så det enda jag stå för i detta fall, är att publicera eländet för att visa hur det kan gå för en ung man i sina bästa dar, en Midsommarafton med för mycket mellanöl men med minivague!!!

Det är tur att man blir äldre och klokare! Idag har jag bytt ut ölen mot cola och minivaguen mot stybb med djupa vikar. Kanske en dag i framtiden så bloggar jag om topé, hemska tanke! Vem vet, den som lever får se!!


Det är inte tiderna som förändras, det är vi!  /Henry David Thoreau

Du måste ta personligt ansvar. Du kan inte förändra omständigheterna,
årstiderna eller vinden, men du kan förändra dig själv.Det är nånting
som du kan bestämma över.
   /Jim Rohn

dan

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela