Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Vår hund är less!

Publicerad 2009-09-26 15:29:55 i Våra Husdjur,

Nu när vi är indisponibla av förkylning/influensa så blir det mindre ork och tid över till våra fyrbenta vänner Gibson och Athos. För katten Athos går det väl bra eftersom katter är så pass självständiga och klarar sig mest själva. Men för lilla Gibson är det sämre! Hans dagliga promenader har nu uteblivit i två dagar och det märks! Han är rastlös och ofta framme och puffar på oss för att få igång lite bus, eller så traskar han fram och tillbaka här i huset. Jag ska försöka att gå ut en liten sväng med honom så att han får springa av sig lite nere på ängen och sen ska jag klippa hans klor. Något mer orkar jag nog inte med idag så han får nöja sig med det. Men det är ju klart, han får gå ut på egen hand och kissa på tomten emellanåt. Tog några bilder på de fyrbenta vännerna idag, kolla in dem!!


Athos älskar att ligga på min mage när jag läser, även denna dag!!!


Här ligger man framför "tussen" i hopp om att någon ska komma och leka med mig, men icke!!!


Jag får väl sova en stund i soffan istället!!!

Ha en bra lördagskväll och hoppas ni slipper förkylningar, influensa och en borgerlig valseger 2010!!!

Endast kattälskare känner till lyxen av pälsklädda, välljudande
varmvattenflaskor som aldrig kallnar.
/Susane Millen

Du tror att hundar inte kommer till himlen? Jag kan tala om för dig att
de kommer dit långt före någon av oss!
  / Rober Louis Stevenson

dan

Kommentarer

Postat av: Aprilsus

Publicerad 2009-09-27 01:06:41

Vilken trevlig blogg du har och så fina bilder. Ser att din hund inte sliter sin leksak i stycken. Våran lånehund gör smulor och trådar av allt i leksaksväg, men inget annat som tur är. Ha en trevlig söndag! Själv ska jag till IKEA och köpa in mig på några ny gosedjur som dogman kan tömma på vadd =))

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela