Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Sjukvård A´la 1700-tal!

Publicerad 2009-09-07 19:07:34 i Historia,


Denna rullator/rullstol fanns att skåda på Bungemuseet i Bunge i närheten av Fårösund på Gotland!


Man kan förstå vilka uppoffringar det var att leva i detta århundrade. Trots de problem jag genomgår med dagens svenska sjukvård, är jag ändå glad att jag inte behöver leva mitt liv på 1700-talet!!! Kolla in träbenet i bakgrunden!


Vår resekamrat Anders kunde inte låta bli att testa träbenet, till hustrun Bodils fasa!!!


Ett sjukhus är inte en plats för att vara sjuk på!   /Samuel Goldwyn   

dan

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-09-07 20:10:08

Men oj, oj. Jaaa du, än dann rullsto'rn skull då int ja få plats ti.



=c)

/marion

Postat av: Bodil

Publicerad 2009-09-08 14:39:39

Mannen med träben är i alla fall ute i älgskogen nu.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela