Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Ut i skogen ska vi gå ....

Publicerad 2009-09-20 16:57:22 i Familjeliv,

I dag tog vi en sväng upp på Åsberget, det var kanonväder! Jag hade klätt mig varmt med både t-shirt, skjorta och vindjacka. Varför då då? Jag vet faktiskt inte själv, men varmt blev det så det var bara att klä av sig lite. Vi satte oss att fika en stund men det var så skönt att det inte blev bara en stund utan vi satt/låg och njöt i solen nästan i en timme, grymt skönt!! Hemma nu och bytt om. Ikväll efter kockan 18.00 ska vi iväg och rösta i lillkyrkan i Gullänget. Eftersom jag är med i svenska kyrkan så tycker jag att det är min skyldighet och förmån att få rösta. Det finns nog med länder runt om på jorden där de förtryckta folken aldrig får en chans till detta!!!


Ingela sågar till några krokiga torra trädgrenar som vi snygga till och använda som handtag på bastudörren.
 


Det var så himla skönt så det blev en liten vilostund där uppe på berget!! Vilken underbar natur vi har! Att vi dessutom får vistas fritt i den tack vare allemansrätten gör ju inte saken sämre. Det är ganska unikt för Sverige och Norden, det här med allemansrätten. Kommer man utanför Norden så kan man få ett skott i arslet om man är ute och traskar i naturen så här!!

Det finns de som tror att allemansrätten också gäller den mänskliga naturen! /Stig Johansson

dan

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela