Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Hur Påskäggen blev till!

Publicerad 2010-04-02 19:04:15 i Allmänt,

Vet ni hur påskäggen uppstod? Nähä, men ta då och titta här nedanför!!!



Långfredag och Påsken är inne i sitt intensivaste skede! Här i Örnsköldsvik är det "skitväder" med helgrå himmel och stundom regn, fy för det! Men vi går mot bättre tider så det blir nog bra väder vad det lider. Så håll ut!

Vad står Långfredagen för egentligen? Jo det var den dag under Påsken som Jesus fick sin dom och blev korsfäst på Golgata. Är man aktivt kristen så är det faktiskt en dyster dag idag i jämförelse Påskdagens (Jag ändrar här från Annandag Påsk till Påskdagen tack vare  svåger Bertil Edlunds research som fick mig att förstå att den tredje dagen var på påskdagen eftersom Långfrdagen räknas som dag ett) glada budskap om Jesu uppståndelse! Det är som med livet i allmänhet, svart blir till vitt eller det ljusa blir till mörker. Nog om det nu!

Som sagt det är fredag och jag hoppas att ni alla har det "varmt" och mysigt! Dessutom så har ni väl inte glömt bort att bry er om varandra och på så sätt skapa en grogrund för ett fint liv tillsammans. Men det var väl då rackarns vad mycket trams jag kom med denna fredag, så nu blir det raka vägen till veckans historia, så håll i er!!!

Det medelålders paret 

Ett medelålders gift par gör sej i ordning för att gå till sängs. Frun ställer
sej naken framför den stora spegeln i sovrummet.

- Älskling, säger hon, jag ser en gammal kvinna i spegeln.

Ansiktet är rynkigt, brösten hänger nästan till midjan, och min
rumpa säckar en kilometer. Jag har feta ben och armarna är sladdriga.
Hon vänder sej till sin man och säger:

- Säg nåt positivt, så jag mår bättre!

Han tänker allvarligt en stund och så säger han:

- Det är i alla fall inget fel på din syn!


Den tror inte, som inte lever efter sin tro!
  /Thomas Fuller

dan

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela