Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Vårfåglarna är här!

Publicerad 2010-04-22 16:20:13 i Djur och natur,

Helt underbart!!! Idag känner jag mig glad. Jag har promenerat drygt 1 km utan att det medförde någon försämring eller ökad värk. Jag gick dessutom i söndags  och på tisdagen, dock inte så långt som idag. Känns helt ofattbart att jag kan gå ut och gå en sväng. Innan operationen kunde jag bara gå ca hundra meter sen var det kört, värken och domningarna ut i vänsterbenet tog över. det har varit en lång väg från operationen den 1 mars till nu då jag kan gå lite längre än mellan kylskåpet och TV:n.

Men nu ska ni få höra: Jag har faktiskt kört bil både idag och igår, WWWAOOOOW!!! Nu tycker ni kanske att jag är fånig som uppskattar så banala företeelser, men se nejdå, för mig är det en trend som har brutits och nu ska det faktiskt bli bara bättre och bättre!!! SSSKÖÖÖÖNT!!! Under dagens promenad så stötte jag, Ingela och Gibson på en Trana, vilket tyder på att många flyttfåglar har återkommit i år åxå, trots vulkanaskan, ha ha haaaaaa!


Här har vi vår Trana och trots att det är en dålig bild så syns det allt för väl att det är en stor fågel som mellenlandat vid Hornborgarsjön i Västergötland, rätt och slätt en Trana alltså (vilket surr!).


Förvisso har några av våra vårfåglar varit här några veckor, men ändå roligt när man ser dem. Här samsas en Bofinkhanne och en Koltrasthanne om frön som ramlat ner från fågelbordet!!! Vad underbart att jag snart orkar och kan ta mig ända upp till mina Huggormsställen och träffa dessa fantastiska djur. Men hur det blir med det tar vi en annan gång!!!

I naturen finns varken belöning eller straff - bara konsekvenser!  /Robert Green Ingersoll

dan (glad idag)

Kommentarer

Postat av: MSE

Publicerad 2010-04-22 17:54:47

Himla roligt...

Gläds med dig!

Postat av: maran

Publicerad 2010-04-22 18:47:02

Jaa, kul att det går framåt! =c)



PS: Vad har vi gjort för fel eftersom ingen fågel har ätit från frö- och talgbollsautomaterna? Vi tyckte så synd om fåglarna i vintras när det var så kallt så vi tänkte hjälpa till med maten. De hänger fortfarande helt orörda (vad jag kan se iaf). =c(

Postat av: linda

Publicerad 2010-04-22 20:06:08

Vad roligt att det går framåt för dig.

Kram på dig

Postat av: Bodil

Publicerad 2010-04-22 23:46:14

Så roligt Dan.Nu blir det bara bättre.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela