Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Vitlökspress, sjukskrivningen och fredag!

Publicerad 2010-04-09 15:26:23 i Allmänt,

Visst var det vår vitlökspress som ni såg bilder på igår! Bra "Maran" o Ida, det gjorde ni bra!!! Så här ser hela vitlökspressen ut:


Sådär ja, nu ser man allt vad det är!!!

Jag skrev på skärtorsdagen att jag fått ny sjukskrivning från 1 april och ända fram till den 31 augusti. Vad som inte framkom i mitt inlägg då, är att jag fortarande inte tillhör Försäkringskassan fastän jag är sjukskriven så länge. Nej nej, jag tillhör Arbetsförmedligen tills min karenstid på 3 månader har gått ut, sen får jag i vanlig ordning ansöka om att få bli sjukskriven och omfattas av sjukreformen igen. Sjukt va!?

Hur mår jag annars då? Man kan säga att det går sakta sakta åt rätt håll. Visst är det mindre ont nu i jämförelse med de första veckorna efter hemkomsten, men som det nu är räcker gott nog. Smärtmässigt ligger jag nog på ca 7 av 10, där 1 är lite ont och 10 är outhärdligt. Men nu måste jag få skryta med att jag var ut på min lite längre promenad igår! Det blev väl en sådär 200 meter ute i det grå skitvädret. Bättre än ingenting faktiskt. Jag har också lite försiktigt börjat med att "dona" en del här hemma, plocka undan, ta ur diskmaskinens övre korg, bädda och idag ska jag försöka att dammsuga lite. Tro mig när jag säger att det känns underbart att kunna göra något vettigt. Att jag kan känna att jag så smått börjar vara med på banan igen är otroligt roligt, viktigt och uppmuntrande för min självkänsla. Man får inte så jättestor självkänsla av att ligga framför TV;n hela dagarna, fyyyy å bläääää! Nä, nu till något annat, nämligen veckans historia!!! Håll till godo!!

Mannen med Porschen

Mannen var ute och provkörde sin nya sportiga Porsche. Han fällde ned taket och tryckte på gasen. När han körde över 120 såg han blåljus bakom sig. Han hade blivit något fartblind och tänkte att polisen kan aldrig köra ikapp honom. Han tryckte gasen i botten, men när han närmade sig 170 började han att tänka, "Vad i helvete håller jag på med?" och då stannade han vid vägrenen. Polisen kom fram till bilen med böteslappen i handen.

- Det har varit en låååång dag, mitt pass är snart slut och det är dessutom fredagen den trettonde. Jag har ingen lust att börja trassla med papper. Jag släpper dig om du kan lämna en förklaring för fortkörningen, som jag inte har hört tidigare.

Mannen tänkte 2 sekunder och svarade:
 
- Min fru lämnade mig förra veckan, hon stack iväg med en polis. Jag trodde att det var du och att du ville lämna tillbaka henne.

Polismannen önskade mannen en trevlig helg.




Livet är en kontinuerlig övning i kreativ problemlösning!
  /Michael J. Gelb

dan

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela