Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Socker och fett farligt för minnet, åsså fredag!

Publicerad 2010-08-20 17:04:48 i Humor,



Kan det verkligen vara så att minnet blir sämre av socker och fett? Då bör jag sannerligen ha ett förfärligt dåligt minne, tror jag! Men va sjutton, skit i det och ät era karameller och chips, bara ni mår bra av det. Man lever ju faktiskt bara en gång!

Fredag igen och på måndag kommer mina elever till skolan. Det känns förträffligt BRA att jobba igen, om än bara 25 futtiga procent, men ändå! Denna fredag går jag direkt på fredagshistorien och skippar mitt fredagssvammel, skönt va?!

Otrohet!

Gustav och Greta hade varit gift i 50 år och Gustav hade en liten fråga till sin fru.
- Har du någonsin varit otrogen mot mig Greta?
- Nu när vi varit gifta i 50 år kan jag faktiskt erkänna att jag varit
otrogen tre gånger."
- Tre gånger??? När var detta?
- Ja första gången var för 35 år sedan och du skulle precis till att
starta din firma och ingen bank ville ge dig något lån. Kommer du ihåg
att helt plötsligt ringde en bankchef och erbjöd dig att få låna pengar?
- Ok Greta. Då var du otrogen för min skull och det är ju inte så
farligt. När var andra gången då?
- Kommer du ihåg när du för 10 år sedan fick en hjärtattack och
ingen hjärtläkare ville operera dig i risk för att bli stämd efteråt? Helt
plötsligt ville Överläkare Falkensvall göra det."
- Men det är ju heller inte så farligt. Då gjorde du ju det för att
rädda mitt liv min älskade1 Men den tredje gången då?
- Kommer du ihåg för 2 år sedan när du ville bli ordförande i
golfklubben och du saknade 17 röster..?

Jag måste ändå få svammla lite och börjar då med att önska er en skön och fröjdefull fredagskväll. Se nu till att göra din omgivning glad och då främst din käresta/käraste. Fixa en liten överaskning för att visa hur mycket du uppskattar henne/honom. Kanske ett fotbad vore något? Skit samma vad du väljer, bara det blir av så att säga! Ha det gött till!!!

Ett lyckligt äktenskap kräver att man förälskar sig många gånger och varje
gång i samma person!
/ Mignon McLaughlin

dan

Kommentarer

Postat av: HelenaN

Publicerad 2010-08-22 17:37:53

Hej Dan!

Det där ordspråket är rackarns tänkvärt. För några år sedan gjorde jag ett fotoalbum till maken när han fyllde 40 o det var bara foton på oss två tillsammans i hela albumet. På de flesta sidor satte jag ut ordspråk o då hade jag med detta tänkvärda ordspråk.

Ha det gott! kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela