Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Ännu fler familjemedlemmar!

Publicerad 2010-12-06 15:21:36 i Våra Husdjur,

Efter många om, aj , tvi och men, så kom vi oss till Umeå, helgen 20-22 november. Där besökte jag bland annat en herpetolog d.v.s en som håller på med och gillar kräldjur och amfibier. Jag hade hört talas om att hon skulle ha kläckt fram ungar av Tjursnok, en Amerikask art som är helt ogiftig. De var så vackra, nyfikna och snälla så inte kunde Dan låta bli att köpa dem inte, inte det inte!!! Ni undrar nog vad min fru Ingela tycker om allt det här märkliga från djurriket som jag drar hem och dessutom har mage att kalla familjemedlemmar? Ni får nog ta och kolla upp det med henne själv, jag törsinte!!! Kolla in bilderna på våra senaste familjemedlemmar 


Vackra ungar av Tjursnok födda i slutet av augusti

.
Honan på lite närmare håll ...


.... och lite närmare! Läs om Tjursnok HÄR!

En "fin familj" är vanligtvis en familj som sett bättre dagar!  / Cleveland Amory

dan

Kommentarer

Postat av: Agneta Jakobsson

Publicerad 2010-12-06 17:02:10

Wow, vilka snyggisar...Skulle gärna ha en jag med!

Kram Agneta

Postat av: jonny

Publicerad 2014-09-23 09:29:34

fin sida du har mannen å kan hålla med om att tjursnokarna e fantastiska ormar :) helt underbara

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela