Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Förra bildgåtan och ny!

Publicerad 2010-12-01 15:05:43 i Bildgåtan,

Ett enda försök att lösa förra bildgåtan gjordes, en enda stackare av alla ni som tittade in på min blogg, ska´re va så, är´e så, är´e  så, får det va så? I och för sig så var det en svår bildgåta men ändå, lite mer "stake" skulle jag vilja se från er. Här kommer i alla fall svaret på den och därefter så får ni en ny chans (kanske den sista) till att gissa vad bilden föreställer. Denna gång kan ni faktiskt vinna en TRISSLOTT så här lagomt till jul. Första rätta svaret vinner!!!


Så här såg förra bildgåtan ut.


Här är svaret på bildgåtan, en gammal drillborr. Bättre lycka nästa gång!


Vad är det vi ser en del av? Kan ni detta då är ni duktiga, riktigt duktiga!!! Vinnaren presenteras fredagen den 17 december, här på bloggen!

Något som man måste uppskatta hos småbarn är att de inte går omkring och visar upp fotografier av sina föräldrar!
    / Tage Danielsson

dan

Kommentarer

Postat av: Ida (minos)

Publicerad 2010-12-02 19:36:31

En Gibsonleksak!... Jag känner igen detta så mycket men vetisjutton..

Postat av: Lippe

Publicerad 2010-12-03 23:59:33

Jag tänkte också tuggleksak, det är ju något rosa med ögon. Först tänkte jag Barbapappa men fel sorts ögon...

Vill ju inte gissa på samma som ovan.

Hmmmm...aha! Vet ju att du, som jag, gillar fåglar! Det är, måste vara, en BADANKA!!!! Visst??

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-12-17 18:24:55

Jag tror att det är "Challe Berglund" efter Linköpingsmatchen. MVH Tommy "din svåger"

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela