Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Fredag och Nobeldagen!

Publicerad 2010-12-10 15:00:52 i Humor,

Idag så är det den 10 december vilket innebär att det är Nobeldagen. En stor dag för lilla Sverige eftersom alla världens blickar riktas hit just denna dag, många blickar i alla fall. Så nu är det bara för mig att klä upp mig inför nobelbanketten och ta flyget ner till Stockholm. Det skulle va något det, men en middag hos vänner är ju inte fy skam det heller!


En sådan skulle man allt vilja ha! men jag har ju inget att komma med som kan ge mig en, kanske en i medicin då eftersom jag snart är ryggexpert!!!


OOoops!!! GI får det nog bli fram till den 24:e, eller hur Tomten!

Men nu är det ju så att det är fredag åxå och det är ju inte så illa!!! Nu när det är fredag och nobeldagen så klä upp dig fint fixa en trerätters gomiddag och spana in festligheterna på TV ikväll. För er som inte föredrar nobelpriset så kanske Idol-finalen är något? Vem vinner? Jay tror jag för han är bara bäst!!! Om ni nu inte vill glo på TV ikväll så kan ni ju alltid spela ett spelmed varandra samt käka lite lakrits. Men för Guds skull glöm inte trocaderon!!! Nu till veckans historia som är två denna ärade Nobeldag!!

En fånge som skulle ...

En fånge som skulle hängas beklagade sig för prästen:
- Jag har inte fått nån frukost!
- Det har inte jag med att göra, sa prästen. Jag är bara här
för att se till att du får andligt stöd.
Fångvaktaren kom in och mannen sa:
- Jag har inte fått nån frukost!
- Det har inte jag med att göra, sa fångvaktaren. Jag är bara
här iför att se till att din cell är ren och snygg.
Till slut kom bödeln.
- Jag har inte fått nån frukost!
- Det har inte jag med att göra, sa bödeln. Jag är här för
att se till att du inte får nån middag!

Marie som var religiös ...

Marie som var religiös hade varit tillsammans med sin första kille. Hon tyckte att
hon var tvungen att gå till sin lokala präst för att tala om det.
"Min pojkvän följde med mig hem igår kväll", berättade hon. "Var det synd?"
"Nej inte var det det", sa prästen lugnande.
"Vi la oss på min säng och kramades och pussades. Var det synd?"
"Nej, inte heller det är synd!" fortsatte prästen.
"Sen klädde vi av oss nakna och kröp ner i sängen. Är det synd?"
"Nej, nej, sa prästen. Men vad gjorde ni sen?"
"Sen kom min mamma in i rummet!" sa Marie.
"Det var synd!" utbrast prästen.

OBS!!! VILL DU VINNA pengar att skänka till välgörenhet i jul? Chansen finns om du är med och gissar bildgåtan!!! Länk HÄR!

Att besegra sig själv är att besegra sin mäktigaste fiende!  / Drottning Kristina

dan

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela