Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Ja se tjejer!

Publicerad 2010-02-27 18:28:37 i Sport,

Idag har det inte hänt så mycket mer än att jag varit ute en sväng och promenerat i snövädret samt ätit två fantastiska måltider! Middagen som jag just avslutat bestod av viltgryta, bandpasta, färska grönsaker, Creme Fraiche, mackor samt saft och kaffe. Suveränt god måltid som avrundades med vaniljglass, bärkompott samt chokladsås (hemkokt). Mätt och nöjd drar jag mig nu tillbaka till sängen och de Olympiska Spelen.

Tanken med dagens blogginlägg var att bejubla de svenska curlingdamernas fantastiska spel, som efter stor dramatik ledde till ett nytt OS-Guld, fantastiskt. Jag valde dagens rubrik "Ja se tjejer!" just av den anledningen att de tog guld! Killar är bra på många sätt, men tjejer är banne mej fantastiska. Det står jag helt och hållet för och om ni inte visste det sen tidigare så är kocken här nere, ja just det en tjej!!! Sov gott och må din GUD gå med dig, vem han eller hon än är!!!


Svenska damlaget i curling! OS-mästare för andra gången i rad, GRATTIS tjejer!!!

Ett nederlag man överlever är mer upplyftande än segern!  /Carl Erik Soya

dan

Kommentarer

Postat av: Minos

Publicerad 2010-02-27 19:43:49

Ojojoj vad gott det låter! Och härligt med ännu ett OS-guld.



Och MoDo leder med 6-1 mot Färjestad, det verkar vara en sjukt bra match!! Tror att OS har peppat igång många modoiter.. Foppa gjorde 6-1 målet!:)



Ha det bra käraste pappos!

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaam!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela