Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Nu vill vi ha sol och milt!

Publicerad 2010-02-22 17:20:28 i Djur och natur,

Nu är jag less på denna kalla vinter! Vi har mycket snö och vi har haft det ovanligt kallt en lång period. Nu har alla vinterfantaster fått sitt, så nu vill vi andra ha töööööööööööööö!!! "Det är Robin Hood jag vill ha", sa kungen i den tecknade Robin Hood, men vi säger istället unisont Det är vår vi vill ha!!!


Det är denna typ av väder vi vill ha, eller hur? Bild från Visarberget (Brännmon) i Själevad strax väster om Örnsköldsvik.

PS Nu är det bara två dagar kvar till det att jag åker till Strängnäs för min operation, det blir roligt det och inte ett dugg skrämmande, för jag är ju en modig och stark Gladiator!!!

- Nu tar vi nog om det där! (säger genast mitt "Bättre Jag")

- Okey då!  ..., det blir spännande och nervöst det och oron gnager i mitt bröst!!!

- Bättre sådär Dan, nu var du duktig.

- Det var väl tur det då, om det nu ska vara ska vara så viktigt att tala sanning i alla lägen, din "fjolla"!  DS

Om du inte kan sova, gå upp och gör någonting istället för att ligga och vara orolig. Det är oroligheten som kommer förstöra dig, inte bristen av sömn.  /Dale Carnegie

dan

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela