Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Fredagssvammel!

Publicerad 2010-02-05 11:37:39 i Humor,

Ja men tusan åxå, äre inte fredag nu igen?! Man hinner bara skölja ner söndagsfikat innan det vankas fredagmys igen! Kan vi inte byta namn på fredag och måndag? Då blir det inte så jobbigt längre, för då tröstar man sig på söndagen med att det är ju fredag i morgon och på fredagen, nej jag menar måndagen, då blir man ju glad på eftermiddagen då man förstår att det är helg nu!! Kanonbra va, eller kanske inte det inte?! 

På måndag så är jag då utförsäkrad från sjukassan och överförd till arbetsförmedlingen! Jag ska då arbetspröva, jo ni hörde rätt, på min egen arbetsplats i 25%! Verkar det mycket för en som nästan inte kan gå emellanåt? Nu är det så att 25% är ett önskemål men allt beror på vad jag kan och orkar. Klarar jag inte av mer än en timme i veckan så är det OK! Så nu har jag tagit tjänstledigt från mitt arbete, detta för att kunna få pengar motsvarande A-kassan. Jag ska även delta i vissa samtal på arbetsförm. efersom jag nu ingår i deras intoduktionsprogram. Väl inskriven i detta så ska jag bland annat lära mig söka jobb, skriva CV etc. Ni hör väl hur helt crazy det låter! Jag som redan har ett jobb sen 12 år tillbaka och inte tänker byta, sjukt! Men det mest sjuka är att fastän jag är överförd till arbetsförmedlingen med allt vad det innebär, så är det fortfarande sjukkassan som betalar min månatliga peng!! So what!!! Hade jag inte kunnat vara fortsatt sjukskriven i några veckor till, då det är dax för operation? Det är helt sjukt och jag undrar hur många miljoner extra hela denna cirkus kommer att kosta???

Men som sagt, nu är det snart helg! Kom då ihåg att det blir aldrig roligare än vad man själv gör det till, så är det! Lockas inte med av all skit som sägs på nyheterna, strunta i allt allvarligt för en liten stund. Se till att ta vara på varandra, det är ju det som egentligen betyder något i det långa loppet!!! Blir det Let's Dance ikväll? Jag har ett bättre förslag! Slå av TV;n och spela ett spel istället, drick lite Cola och käka lite godis. Ett roligt spel som ger många roliga stunder är kortspelet "Skip-Bo", köp och spela det vet ja. Trevlig Fredag på er!!! 


Oj då!!!


Även de Bibliska personerna ville ha roligt ibland! Det är jag övertygad om, för om inte så varför gav då Gud oss humorn?

Veckans historia!

Den unge mannen stoppade bilen på en enslig skogsväg och började tafsa på flickan.
- Hörru, vänta lite, sa flickan. I själva verket fnaskar jag, och om du vill fortsätta får
du allt vackert betala 500 spänn! Han var upphetsad och pilsk, så han betalade henne.
Efteråt satt han bara och stirrade ut genom vindrutan.
- Ska vi inte köra iväg nu? undrade hon.
- Nej, i själva verket är jag en taxichaffis och en körning tillbaka till stan kostar 500 spänn
...

Det blev faktiskt två historier denna gång

En svensk och en finne sitter på krogen och skryter om sina framgångar hos det täckta könet.
Båda anser sig var ena riktiga potenshejare och lär hinna med så många nummer per
natt att skrytet börjar knaka i proportionerna. Så småningom kommer de med förslaget
om en privat landskamp. Sagt och gjort. De skaffar var sin villig flicka, tar en taxi
till ett hotell och hyr var sitt rum.

Innan de skiljs gör de en överenskommelse att skriva resultaten på svarta tavlan i
hotellvestibulen. Svensken går ut hårt. Men efter tre vändor är hans ork slut. Han
tassar ner till vestibulen och antecknar tre raka streck, återvänder till rummet och sussar.

På morgonen kommer finnen nedför trappan med skakande knän och svår andnöd.
Han går fram till tavlan för att skriva sitt resultat. Vid åsynen av svenskens tre
prydliga ettor utbrister han bestört,

- Etthundraelva! Perkele..!!!
- Slagen med fyra...

Mannens erektion beror på ett överdrivet intag av persilja, sparris, kronärtskockor
och skaldjur
  /Aristoteles

dan

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela