Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Betydelsen av riktiga vänner!

Publicerad 2010-01-12 16:51:54 i Familjeliv,

Det går nästan inte i ord att beskriva hur stor betydelse vänner har. Framförallt nu när jag är mer eller mindre invalidiserad har jag förstått hur mycket de betyder för mig. Idag har vi fått hjälp min svåger Bertil (gift med Ingelas syster) med att hämta och lasta in ved! Det var helt uteslutet att jag själv tillsammans med Ingela, skulle kunna fixa det. Så Bertil ringde häromdagen och erbjöd sig att hjälpa till nästa gång det var dax att fixa ved, det blev just idag det. Det är så fantastiskt snällt gjort så jag finner nästan inga ord. Jag hoppas bara att jag en dag får möjlighet att hjälpa honom med något. Tack så jättemycket Bertil du är dagens hjälte i våra hjärtan!


Nu är veden hemma och det är bara att lasta in! Bertil hade både egen bil och släpvagn, snällt va?!


Ingela och Bertil börjar lasta av veden de lastade på ute i Ström för en halvtimme sen.


Alltid lika glad och finurlig, en riktig Uppfinnarjocke är han ska ni veta.


All ved på plats! Nu har vi så vi klarar oss några månader till! Hallelujaaaaa!

Att känna tacksamhet och inte uttrycka det är som att slå in en present i ett paket
men utan att ge bort det.
   / William Arthur Ward

dan

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela