Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Förtrolighet mellan lärare och elever!

Publicerad 2010-01-08 11:52:26 i

När jag inte kan jobba så sitter jag här och tittar på lite bilder från min skola! Det känns så jäkla trist att inte få träffa mina elever, fyyyy!!! Men medan jag sitter här och tycker synd om mig själv så hittade jag en mycket talande bild. För att lyckas som lärare i skolan så måste man bygga upp ett förtoende, med bra relation och stor tillit mellan läraren och dennes elever. Kan man som lärare fixa den biten, ja då funkar det hur bra som helst! Kolla in bilden nedan ska du få se!!  


Det här är min arbetskamrat Per Öhman, han är matte och NO-lärare på min skola Ängetskolan! Här ser man honom i full gång med att hjälpa eleverna under en teknikvecka om brobygge, i årskurs åtta. Har man de rätta kvaliteerna som lärare, ja då får man en bra relation med sina elever. Pär har de kvaliteerna så det räcker och blir över. Bilden talar sitt tydliga språk tycker jag!!!

Ett kriterium på en bra lärare är inte hur många frågor han kan ställa sina elever
och som de snabbt kan svara på, utan på hur många frågor han inspirerar dem
till att fråga honom och som  han finner det svårt att svara på.
  /Alice Wellington Rollins

dan

Kommentarer

Postat av: 8b

Publicerad 2010-01-10 20:09:40

För att inte tala om dina egna kvalitéer, Dan!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela