Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Fredag och full koll!

Publicerad 2010-01-15 17:42:29 i Humor,

Fredag igen, himmel och pannkaka! Bara att hålla i sig och hänga med. I mitt fall kan det innebära att jag lyssnar på en CD-bok, bloggar lite, käkar, ser Let's Dance och sen Kommisarie Frost, Puuuh jobbig kväll va? Såhär är i stort sen alla dar ut sen ryggen pajade, förutom de dagar som jag inte kan kliva ur sängen. Jag väntar bara på att få liggsår. Men det värsta är att jag inte känner mig nöjd eftersom jag inte gjort något annat än en massa "skit". Det är viktigt att få känna sig behövd och det gör jag inte just nu, så känns det i alla fall. I onsdags fick jag ett brev från kirurgliniken i Strängnäs, oj oj oj vad glad jag blev, äntligen ska jag få en tid för operationen. Icke då, det var bara en kopia på min journal som åxå skickats till överläkaren på Ö-viks lasarett. Så min glädje förbyttes till ledsamhet och självömkan, fy tusan. Nä sluta och gnäll nu Dan, det finns faktiskt de som har det mycket värre. Okey, då säger vi så! Det blir ju inte bättre av att ligga här och tycka synd om sig själv. Nä in med några värktablett för att lindra värken en smula och sen är det bara att gasa på, det är juuuu freeedag!!! Du, försök att vara lite snäll nu. Pyssla om den eller det du älskar mest av allt, frugan, grannfrun, pojkvännen, flickvännen eller dig själv. För ser du, om man är snäll mot andra så får man 100-falt igen, tror jag i alla fall, så det så!


Sådan far, sådan dotter! Det sägs ju att äpplena inte faller så långt från trädet, stämmer nog en del.

Dax då för en liten fredagsfräckis:

Tolv män hade läst till präst, och sista provet var att bevisa
att dom skulle klara att leva i celibat, inte falla för "frestelser.

Alla tolv fick därför ställa sig på en rad och klä av sig nakna
och en lite bjällra knöts fast på ....lemmen.... på var och en.

Så kom en underskön, lättklädd och mycket sexig kvinna in
och dansade utmanande framför var och en. Den första mannen
reagerade inte. Hon dansade vidare till näste man, samma sak,
ingen reaktion. Så fortsatte det med alla män.

Men när dansösen kom till siste man, kunde han inte hålla sig och
det började ringa i bjällran som var fastknuten så att han tappade den.
Han gick fram och böjde sig för att plocka upp bjällran.....

Då började plötsligt dom andra 11 bjällrorna att ringa....!"


Ja inte kan han ha ormfobi i alla fall!!!

Med skratt kan du ändra smärtsamma situationer. Ser du humor i allt, till och med
fattigdom, så kan du överleva dem. 
/Bill Cosby

dan

Kommentarer

Postat av: marion =c)

Publicerad 2010-01-15 23:43:38

Hej!



Klart du behövs! Hörre duru! Kan inte det där brevet vara ett litet bevis på att "bollen" satts i rullning? Jag (som jobbat i sjukvården länge) tror på det. Håll modet uppe och försök att tro på det.



Kram maran

PS: har du läst mitt mejl?

Postat av: svea

Publicerad 2010-01-16 20:51:21

nej fy sjutton!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela