Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Minns ni The Moonkees?

Publicerad 2010-01-28 12:49:36 i Musik & dans,

The Monkees amerikansk musikgrupp som bildades 1966 och som under en kort period sålde fler skivor än självaste Beatles. Medlemmarna i gruppen var Davy Jones, född 30 december 1945, Micky Dolenz född 8 mars 1945, Michael Nesmith född 30 december 1942 och Peter Tork född 13 februari 1944. The Monkees var också namnet på den TV-serie som sändes en gång i veckan här i Sverige, sammanlagt sändes 58 stycken 25 minuter långa avsnitt av TV-serien. Jag såg dom alla och älskade dem högt över allt annat, förutom Bröderna Cartwright så klart!





Det är ju så himla dödsskönt att finna sådanahäringa gamla musikgodingar som man i stort sett har glömt bort. I min musiksmak idag så återfinns inte The Monkees, kan jag lova, men då jag var 10-år så var de KUNG! Så det kan bli!

Vi kommer inte ihåg dagar, vi minns ögonblick. Livets rikedom ligger i de
minnen vi har glömt!
  /Cesare Pavese 

dan

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela