Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Med solen i blickfånget!

Publicerad 2010-01-14 21:25:47 i Foto,


Solnedgång vintertid, orginalbild såsom kameran återgett den.


Samma bild som ovan men jag har kontrasterat upp den och lagt lite mer rött i den.


Ytterligare kontrast och rött.


Solnedgång med lägda framför. Har ökat på den blå nyansen och ökat kontrasten en aning.

Här nedan ser du en samling av motljusbilder där jag laborerat lite med kontrast, skärpa och färger. Hur jag gjort? Ja det du! Laborera själv det är den bästa skolan. Inte för att jag är något proffs, mycket långt därifrån, men däremot så är det så hysteriskt kul. Kom sen ihåg att om man själv är nöjd så räcker det gott! Klicka på bilderna nedan så blir de större! 

    



Har man inte solen så får man göra en!  / Victor Hugo

dan






Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela